fallback

МРРБ: 7 години минимална гаранция за нова автомагистрала

Три години ще е гаранцията при ремонт на съоръжението, предлага министерството

13:26 | 09.07.19 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Минималните гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти да бъдат увеличени с една до три години. Това предвижда проектът на Наредба за изменение и допълнение на Наредба 2, който Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) публикува за обществено обсъждане, съобщиха от ведомството.

Така например, ако минималният гаранционен срок за строителство на автомагистрала в момента е пет години, с промените в наредбата се предлага той да бъде увеличен на седем години. За изпълнен републикански път от първи и втори клас сега срокът е три години, с измененията се предвижда да стане пет години, а за трети клас път от републиканската пътна мрежа - четири години, като сега е три. За реконструкция и основен ремонт на пътища от републиканската пътна мрежа минималният гаранционен срок в момента е две години, с проекта на наредба се предлага увеличаването му на три години.

Удължаването на сроковете се отнася не само за автомагистрали, скоростни пътища и пътища първи, втори и трети клас от републиканската пътна мрежа, но и за останалите пътища и улици, за хидроизолационни, топлоизолационни, звукоизолационни и антикорозионни работи на сгради и съоръжения; за всички видове строителни, монтажни и довършителни работи; за вътрешни инсталации на сгради и при основен ремонт и реконструкция; за пречиствателни съоръжения и депа за твърди битови отпадъци; за преносни и разпределителни проводи (мрежи) и съоръжения към тях на техническата инфраструктура; за основен ремонт и реконструкция на железопътни линии, самолетни писти и съоръжения за тях, хидроенергийни, хидромелиоративни, водоснабдителни, пристанищни и брегоукрепителни съоръжения и системи.

Предвижда се и възможността издаденото разрешение за ползване или удостоверение за въвеждане в експлоатация или отказът за издаването им да бъдат връчвани на възложителя или упълномощено от него лице не само лично, но и чрез лицензиран пощенски оператор, при поискване от страна на заявителя.

Предлага се още възложителят да представя информация за идентификатор на обекта на кадастъра, подлежащ на въвеждане в експлоатация. Предвидено е и стандартизиране на изискваните документи за издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация и служебното снабдяване с някои от тях. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:31 | 12.09.22 г.
fallback